حواله گروهی توزیع یا تیم پخش، یک ماژول بسیار کاربردی، دقیق و مفید برای شرکتهای پخش و بهطورکلی شرکتهایی است که سیستم توزیع دارند. فرض کنید شهر تهران را به چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم کنیم. ویزیتورها در سطح شهر پخش میشوند و سفارشات را ثبت میکنند. به طور مثال 200 سفارش دریافت میشود. این سفارشات به صورت نامنظم در نرمافزار ثبت میشوند. در واقع ویزیتورها همزمان با هم این سفارشات را ثبت میکنند که این موضوع باعث نامنظم بودن آنها میشود.
فرض کنید 4 ماشین داریم که هر یک از آنها برای یک منطقه خاص از تهران هستند. اگر جداسازی فاکتورها، بارگیری و عملیات مربوط به این بخشها مکانیزه نباشد و از طریق نرمافزار کنترل نشود، انجام آن به نیروی انسانی متخصص و وقت زیادی نیاز دارد. در صورتی که زیرساختها را درست پیادهسازی کرده باشید، این ماژول توزیع (حواله گروهی) سرعت و دقت کار را بالا میبرد.
یکی از لازمههای این کار این است که مشتریها را طبقهبندی کرده و موقعیت دقیق آنها (شمال، جنوب، شرق یا غرب) را معین کنید. برای این کار میتوانید از ویدئوهای آموزشی گروه بندی اشخاص کمک بگیرید. بعد از منطقهبندی میتوانید منطقه را انتخاب کرده و بازه زمانی را نیز تعیین کنید تا نرمافزار فاکتورهای توزیع نشده مطابق با فیلتر مشخص شده شما را به نمایش درآورد.
دقت داشته باشید که این فاکتورها توزیع نشدهاند. در واقع نرمافزار، آنها را به نمایش درمیآورد و به شما اطلاع میدهد که باید کدام فاکتورها را توزیع کنید.
در صورتی که این ماژول وجود نداشت و شما مجبور بودید که این کار را به صورت دستی و یا با نرمافزار دیگری انجام دهید، در ابتدا باید تمام فاکتورها را پرینت میگرفتید. سپس نیز شخصی متخصص که بر مناطق مسلط باشد، میتوانست این فاکتورها را دستهبندی و جداسازی کند. درحالیکه اگر منطقهبندی را به شکل صحیحی انجام داده باشید، هر شخصی (حتی بدون تخصص) میتواند مشتریان را جداسازی کند.
یکی دیگر از کمکهایی که این ماژول به شما میکند، جمع کردن اقلام فاکتورهایی است که باید توزیع شوند. به بیان دیگر، تمام فاکتورهایی را که باید توزیع شوند بررسی میکند و سپس مجموع آنها را در اختیار شما قرار میدهد.
این کار به انباردار کمک میکند تا بداند دقیقاً چه اقلامی را بارگیری کرده است. همچنین احتمال خطا در این روش وجود ندارد. درحالیکه وقتی انباردار سفارشها را فاکتور به فاکتور بارگیری میکند، ممکن است در شمارش دچار اشتباه شود. البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که این کار به افزایش سرعت انباردار در بارگیری هم کمک میکند.
زمانی که میخواهید فاکتوری اضافه کنید، کافی است تا در قسمت مشخص شده در تصویر زیر، شماره فاکتور مدنظر را وارد کرده و دکمه “ثبت” را فشار دهید. با این کار فاکتور شما فراخوانی میشود.
پس از آن خواهید دید که علاوه بر فاکتور، اقلام موجود در آن نیز به حواله گروهی اضافه میشوند.
البته میتوانید تعداد زیادی فاکتور را به صورت همزمان هم اضافه کنید. به طور مثال ما در این بخش از فاکتور 2 تا فاکتور 20 را اضافه میکنیم.
زمانی که قصد داشتید یکی از فاکتورها را حذف کنید تا به صورت موقت آن را توزیع نکنید، کافی است تا روی دکمه حذف که در کنار فاکتور قرار گرفته کلیک کنید.
در نهایت نیز باید نام راننده را در بخش مشخص شده وارد نمایید.
برای اینکه راننده جدیدی تعریف کنید، باید از سربرگ “تعاریف” روی دکمهای که در کنار بخش “معرفی اشخاص” وجود دارد کلیک کنید. سپس نیز باید گزینه “معرفی راننده” را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی باید اطلاعات راننده را وارد و آن را ثبت کنید.
پس از این میتوانید مجدداً از بخش “خرید و فروش” به قسمت “حواله گروهی – توزیع” رفته و پس از انتخاب منطقه، راننده آن را نیز مشخص کنید.
یکی دیگر از مزایای این بخش آن است که میتوانید بهجای آن که فاکتورها را تک تک در فرم فروش چاپ کنید، از همین قسمت، “چاپ فاکتورها” را انتخاب کنید.
با این کار سرعت چاپ کردن افزایش یافته و نام راننده هم در فاکتور ثبت میشود. حال روی گزینه “چاپ” کلیک کنید.
خواهید دید که دو صفحه برای شما به نمایش درمیآید. یک بخش مربوط به انباردار است و مجموع اقلامی که باید بارگیری شود را نشان میدهد.
بخش دوم نیز مربوط به موزع است که خلاصهای از فاکتورها را نشان میدهد.
معمولاً این فایل پس از چاپ تحویل موزع میشود تا پس از توزیع، برگشت و یا هر عملیات دیگری، گزارشات خود را در آن بنویسد. البته میتوانید قبل از چاپ، از بخش “کاغذ چاپ” گزینه “افقی” را انتخاب کنید تا فایل نهایی به شکل بهتر و جامعتری نمایش داده شود.
در این فرم بخشهایی مانند نقد، کارتخوان، چک، برگشت و بسیاری موارد دیگر برای موزع وجود دارد که میتواند اطلاعات آنها را تکمیل نماید.
برای این کار کافی است تا تیک گزینه “همه واسطهها” را برداشته و بهجای آن ویزیتور موردنظر خودتان را انتخاب کنید.
سپس باید روی دکمه نمایش کلیک کنید تا فاکتورهای ویزیتور در بازه زمانی مشخص شده به نمایش درآید.
به همین ترتیب نیز برای اینکه انبار خاصی را انتخاب کنید کافی است تا تیک گزینه “انتخاب همه انبارها” را برداشته و انبار موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین میتوانید نوع تسویه خاصی را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و یا استفاده از این بخشها را دارید، میتوانید با ما تماس حاصل کنید تا واحد پشتیبانی به طور کامل آموزشهای لازم را به شما ارائه کند.
بعد از اینکه فیلتر موردنظر خود را به طور کامل اعمال کردید، نوبت به ثبت آن میرسد. ثبت کردن مشخص میکند که کدام فاکتورها را کدام راننده برای توزیع برده است. همچنین کنترل میکند تا یک فاکتور خاص، چندین بار توزیع نشود. ممکن است در مواقعی خاص بخواهید مجدداً ثبت حواله انجام دهید که در این حالت نرمافزار به شما هشداری میدهد تا شما را از ثبت شدن آن فاکتور مطلع کند.
البته دقت داشته باشید که این بخش، مربوط به زمان بعد از توزیع است. در واقع موزع کار خود را به اتمام رسانده و زمان تسویه فرارسیده است. کافی است تا حواله موردنظر را فراخوانی کنید و آن را با موزع چک کنید. در واقع این بخش بارگیری، توزیع و تسویه نهایی را به طور کامل تحت کنترل شما درمیآورد.
اگر سامانه پیامکی نرمافزار را تهیه کرده باشید و ارسال پیامک را به صورت خودکار تنظیم کرده باشید، زمانی که حواله را ثبت میکنید بهتمامی افراد پیامی ارسال میشود. به طور مثال به فروشگاه موردنظر اطلاع داده میشود که فاکتورشان بارگیری شده و به دستشان خواهد رسید.
یکی از مهمترین مزایای این بخش آن است که میتوانید عملکرد راننده را بررسی کنید. برای این کار کافی است تا از بخش “خرید و فروش” روی دکمهای که در بخش “حواله گروهی – توزیع” وجود دارد کلیک کرده و سپس گزینه “گزارش عملکرد و پورسانت راننده” را انتخاب کنید.
پس از آن میتوانید با انتخاب نام راننده، تمام اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.
همچنین میتوانید برای راننده پورسانت در نظر بگیرید.
دستهبندیهای مقالات با دکمههای خاکستری رنگ زیر که فعلا غیرفعال هستند و به تدریج برای بخش مقالات پارسیک اضافه و در همین بخش در دسترس قرار خواهند گرفت.
درحال حاضر بخش خدمات حسابداری پارسیک حساب فقط از طریق تماس با شمارههای ثابت شرکت و واحد پشتیبانی انجام میشود؛
ثبت درخواست خدمات از طریق سایت (دکمههای خاکستری رنگ زیر که فعلا غیرفعال هستند) به تدریج برای محصولات پارسیک اضافه و در همین بخش در دسترس قرار خواهند گرفت.
حسابداری پخش مویرگی
پارسیک حساب
حسابداری فروشگاهی
پارسیک حساب
حسابداری شرکتی و مالی
مالی و پیمانکاری پارسیک
درحال حاضر بخش و دستهبندیهای اخبار غیرفعال هستند و تدریجا به این بخش اضافه و در همینجا در دسترس قرار خواهند گرفت.
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
گروه نرم افزاری پارسیک، از سال ۱۳۸۷ با همکاری گروهی از کارشناسان با تجربه نرمافزار و حسابداری، رسالت خود را آغاز نموده و از شروع کار سعی در استفاده از تکنولوژی اطلاعات، جهت بهرهوری و بهینهسازی سیستمهای مالی و اداری مشاغل مختلف داشته است.
شرکت پارسیک، تا به حال چندین محصول به سراسر ایران و تعدادی از کشورهای فارسی، عربی و انگلیسی زبان صادر نموده است و توانسته با تکنولوژی روز دنیا به ارائه خدمات مالی و نرم افزاری در سطح بین المللی اقدام نماید.
تهران، جردن، ابتدای والینژاد، پلاک ۳، واحد ۵
شنبه تا چهارشنبه: ۸ الی ۲۰۳۰
پنجشنبه: ۸ الی ۱۵
جمعه و روزهای تعطیل: ۹ الی ۱۴ (کارهای ضروری)
بازاریابی، فروش (داخلی ۱) و پشتیبانی (داخلی ۲)
خط ثابت یک:
خط ثابت دو:
روبیکا – ایتا – تلگرام – واتسآپ
گروه نرمافزار پارسیک از سال ۱۳۸۷ ابتدا با برند والد خود یعنی زمرد کار خود را در این زمینه آغاز و تا به امروز بیش از ۱۵ سال است که به صورت تخصصی فعالیت میکند.
نرمافزارهای حسابداری پارسیک با زبان برنامه نویسی «NET.» توسعه داده شدهاند و برای دیتابیس آنها نیز از «SQL» استفاده شده است.
قیمت نرمافزارها کاملا بستگی به نیازها، نوع فعالیت و میزان گستردگی کسبوکار شما دارد، از طرفی به دلیل عدم محدودیت فنی توسط کارشناسان برنامهنویسی ما برای توسعهی قابلیتهای اختصاصی و انحصاری متناسب با شرایط کاری شما در پارسیک؛
نیاز به داریم که با ما تماس بگیرید تا علاوه بر افتخار آشنایی با شما، برای تهیه مناسبترین ابزار به منظور رفع همه دغدغههای حسابداریِ کسبوکارتان، توسط کارشناسان پارسیک مشاوره اختصاصی رایگان دریافت کنید.