جهت ثبت فاکتور فروش باید از بخش “خرید و فروش” وارد قسمت “فاکتور فروش” شده و اطلاعات موردنظر خود را ثبت کنید. با ثبت فاکتور علاوه بر اینکه میتوانید آن را چاپ کنید، موجودی انبار نیز متناسب با تعداد کالای فروخته شده کم خواهد شد. همچنین کلیه حساب و کتابها با مشتری، بایگانی میشود. از سوی دیگر نیز در گزارشات مختلفی از جمله صورتحساب اشخاص، گزارشات فروش، گزارشات چک، گزارشات موجودی انبار و بسیاری از گزارشات دیگر تأثیر این عملیات پدیدار خواهد شد.
پس از آن که از قسمت “خرید و فروش” روی گزینه “فاکتور فروش” کلیک کردید، صفحهای برای شما باز میشود که باید شماره فاکتور را وارد کرده و سپس دکمه enter را فشار دهید.
پس از آن نیز باید نام یا کد شخص را وارد کرده و آن را انتخاب کنید.
حال باید انباری را که اجناس از آن خارج میشوند انتخاب کنید.
در این مرحله نیز باید کالاها را بر اساس نام و یا کد وارد کنید.
حال اگر توضیح خاصی برای این کالا وجود داشته باشد، میتوانید آن را بنویسید.
در مرحله بعدی نیز اگر کالا 2 واحده باشد، وارد فیلد “تعداد کارتن” خواهید شد و میتوانید عدد را وارد کنید.
حال اگر کالا تک واحد باشد، چنین امکانی برای شما وجود ندارد و فیلد “تعداد جز” برای شما فعال میشود.
حال میتوانید در این قسمت تعدادی که قصد فروش آن را دارید وارد کنید. به طور مثال ما عدد 4 را وارد میکنیم. از طریق بخشی که در تصویر مشخص شده میتوانید “تعداد در انبار جاری” و “تعداد در کل انبارها” را نیز مشاهده کنید.
پس از بررسی این بخش و وارد کردن تعداد مدنظر، میتوانید مبلغ فروش را در فیلد “فی جز” وارد کنید. البته دقت داشته باشید که اگر در زمان معرفی کالا مبلغی را بهعنوان پیشفرض وارد کنید، ابتدا در این بخش برای شما به نمایش درمیآید. در صورت تمایل میتوانید همان مبلغ را تأیید کنید. در غیر این صورت نیز میتوانید آن را تغییر دهید.
پس از اینکه مبلغ را وارد کردید و دکمه enter را فشردید، به بخش تخفیف خواهید رفت. تخفیفها به شکلهای مختلفی وجود دارند. به طور مثال میتوانید تخفیف را برای هر قلم کالا لحاظ کنید. این تخفیف نیز به دو شکل درصدی و مبلغ مشخص قابل اعمال است. به طور مثال ما در این بخش عدد 3 را در قسمت “درصد تخفیف” وارد میکنیم و دکمه enter را فشار میدهیم. خواهیم دید که نرمافزار، مبلغ تخفیف را محاسبه کرده است.
البته در صورت تمایل میتوانید خودتان مبلغ را مشخص کنید. در این صورت نیز نرمافزار به طور خودکار درصد تخفیف را محاسبه میکند.
حال اگر دکمه enter را فشار دهید، محصول به جدول بالای صفحه اضافه میشود. همچنین میتوانید مجدداً اقدام به ثبت محصول جدید در فاکتور نمایید.
در این مرحله اقدام به انتخاب یک کالای دو واحدی میکنیم. در این روش پس از ارائه توضیحات، وارد قسمت “تعداد کارتن” میشویم. سپس از طریق این بخش میتوانید تعداد را بر اساس کارتن وارد کنید. به طور مثال با وارد کردن عدد 5، خواهید دید که “تعداد در یک کارتن” و همچنین “تعداد جز” به نمایش درمیآید.
این تعداد بر اساس همان چیزی است که هنگام معرفی کالا تعریف کردهاید. برای اطلاع دقیق از روند معرفی کالا، میتوانید به ویدئوی آموزش معرفی کالا مراجعه کنید تا با نحوه معرفی کالای دو واحده آشنا شوید.
حال در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید قسمت “تعداد جز” را پر کنید.
میبینید که تعداد کارتن برای شما به نمایش درمیآید. این به معنی آن است که تعداد اقلام برابر با 3 کارتن و 9 عدد میباشد. البته شما هم میتوانید به همین ترتیب ترکیبی از تعداد کارتن و تعداد جز را وارد کنید. به طور مثال برای وارد کردن 4 کارتن و 8 عدد باید آن را به شکل زیر بنویسید.
پس از فشردن دکمه enter خواهید دید که مجدداً تعداد جز آن محاسبه میشود. مبلغ را نیز میتوانید از بخش “فی جز” و یا “فی یک کارتن” وارد کنید تا نرمافزار مبلغ نهایی را محاسبه کنید. البته در این مرحله نیز اگر در بخش معرفی محصول مبلغی را بهعنوان پیشفرض تعیین کرده باشید، برای شما به نمایش درمیآید که در صورت تمایل میتوانید آن را ویرایش کنید. به همان ترتیبی که از قبل گفتیم نیز میتوانید تخفیفات خود را لحاظ کنید و در نهایت دکمه enter را فشار دهید.
خواهید دید که کالای جدید هم به فاکتور اضافه شده است. البته اگر دقت کنید میبینید که پس از ثبت کالای دوم، اشانتیون آن نیز اعمال شده است. هر تعداد اشانتیون که وجود داشته باشد، از بخش اشانتیون برای شما قرار میگیرد.
شما میتوانید از فیلم های آموزشی بخش معرفی کالا و اشانتیون های گروهی استفاده کنید و به طور کامل این بخش را فرابگیرید.
اگر فاکتوری که ثبت کردهاید به صورت اعتباری فروخته شده باشد، گزینه “بدهکار” برای آن انتخاب میشود.
در صورتی که وجه نقد، چک، وجه به حساب بانکی و یا تخفیف کلی صورت گرفته باشد، باید گزینه “دریافت” را انتخاب کنید. البته برای این کار میتوانید از کلید میانبر F2 استفاده کنید.
فرمی برای شما ظاهر میشود که دقیقاً همان فرم دریافت است. برای کار کردن با این بخش نیز باید از طریق ویدئو های آموزشی آن اقدام کنید.
پس از آنکه تغییرات لازم اعمال شد، کافی است تا آن را ثبت کنید.
اگر کل فاکتور و یا بخشی از آن به صورت اعتباری فروخته شده باشد و بخواهیم تاریخ سررسید آن را جهت مدیریت مطالبات ثبت کنیم، میتوانیم به شکل زیر تاریخ مدنظر خود را انتخاب نماییم.
سپس نرمافزار گزارش آن را به بخش هشدار سررسید فاکتورهای تسویه نشده در قسمت فاکتورهای تسویه ارائه میکند.
این بخش یکی از برترین بخشهای نرمافزار پارسیک است و به مشاغلی که فروش اعتباری بالایی دارند، کمک زیادی میکند.
در بخش “کاغذ چاپ” مدلهای مختلفی از فاکتور وجود دارد که میتوانید هر یک از آنها را انتخاب نمایید. شکل چاپ هر فاکتور با دیگر فاکتورها متفاوت است.
به همین ترتیب میتوانید فاکتورهایی را انتخاب کنید و با بررسی پیشنمایش آنها، مناسبترین گزینه را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که شما میتوانید فاکتور دلخواه خود را نیز طراحی کنید یا تغییراتی را در آنها ایجاد کنید. البته این تغییرات را میتوانید در هر گزارشی اعمال کنید. برای این کار نیز میتوانید از فیلم های آموزشی طراحی فاکتور کمک بگیرید.
با بررسی فاکتور، متوجه خواهید شد که دو مبلغ متفاوت در آن وجود دارد. اولین مورد جمع کل فاکتور است و دومین مورد نیز مبلغ فاکتور برای خرید نقد میباشد.
در واقع شما میتوانید برای خریدهای نقدی تخفیف در نظر بگیرد که این تخفیف در فاکتور هم لحاظ خواهد شد. برای این کار کافی است. از سربرگ “تنظیمات” وارد قسمت “تنظیمات نرمافزار” شده و سپس نیز “تنظیمات چاپ” را انتخاب کنید. از این قسمت میتوانید درصدی را مشخص کنید تا در هنگام تخفیف نقدی، از مبلغ فاکتور کسر گردد.
این مبلغ به صورت خودکار در فاکتور نمایش داده میشود.
در برخی مواقع ممکن است که فاکتور را به صورت اکسل، پیدیاف و یا ورد احتیاج داشته باشید. برای این کار کافی است تا در صفحهای که فاکتور نمایش داده میشود، گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید و سپس روی فرمت مدنظر خود کلیک کنید و اقدام به ذخیره آن در مسیر دلخواه خود نمایید.
پس از اینکه فایل را ذخیره کردید میتوانید هر تغییری را که لازم داشتید در فایل آن اعمال کنید.
برای استفاده از بارکدخوان در نرمافزار کافی است تا به بخش”تنظیمات فروش” رفته و تیک گزینه “در انتظار بارکد” را زده و آن را ذخیره کنید.
پس از این مرحله نیز باید در هنگام افزودن فاکتور در بخش “بارکدخوان”، بارکد کالای موردنظرتان را وارد کنید. این نرمافزار از بارکدهای معمولی و بارکدهای وزنی که از ترازوهای وزنی صادر میشود، پشتیبانی میکند.
در صورتی که جشنواره تخفیف داشته باشید، میتوانید تاریخ آن را در بخش “زمانبندی تخفیفات کالا” تعیین کنید.
حال اگر در این بازه زمانی فاکتوری صادر شود، مقادیری همچون فی فروش بدون تخفیف و با در نظر گرفتن تخفیف نیز در آن وجود خواهد داشت. این تخفیف همان مقداری است که در بخش معرفی کالا آن را وارد کردهاید.
از بخشی که برای اشانتیون وجود دارد، میتوانید تنظیمات آن را انجام دهید.
تنظیمات دیگری هم در این بخش وجود دارند که کاربرد آنها کاملاً مطابق با شرحشان میباشد و بهراحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.
اگر بخواهیم برای مشتری جدید فاکتور بزنیم، احتیاجی نیست که از بخش تعاریف، وارد معرفی اشخاص شویم و مشتری جدید تعریف کنیم. به سادگی میتوانیم از همان صفحه، نام مشتری را وارد کنیم و سپس نیز دکمه Enter را فشار دهیم. پنجرهای برای شما ظاهر میشود که باید در آن، ایجاد مشتری جدید را تأیید کنید.
زمانی که میخواهید فاکتوری را برگشت بزنید، میتوانید از دو طریق اقدام کنید. روش اول بخش برگشت از فروش است. برای کار کردن با این بخش میتوانید ویدئوی آموزشی برگشت از فروش را مشاهده کنید. روش دوم که بسیار ساده و سریع میباشد، انتخاب دکمه “برگشت از فروش” در صفحه همان فاکتور است.
با انجام این کار یک کپی از فاکتور در بخش برگشت از فروش برای شما ایجاد میشود. به سادگی میتوانید همه و یا بخشی از این فاکتور را مرجوع نمایید.
در پایین فرم فروش یک راهنمای کامل در خصوص کلیدهای میانبر وجود دارد که از طریق آنها میتوانید به سادگی فرمها و گزارشات موردنیاز خود را بررسی کنید.
با استفاده از این میانبرها میتوانید از همان صفحه فرم فروش، به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر کلیدهایی که در این بخش نوشته شده است، کافی است نشانگر ماوس را روی دکمه موردنظر خود ببرید تا کلیدهای میانبر آن (در صورت وجود) به نمایش دربیایند.
به طور مثال برای چاپ میتوانید از F7 یا کلیدهای ترکیبی ctrl + p استفاده کنید. برای حذف کلی نیز میتوانید از ctrl + delete استفاده کنید.
در بخش لیست کالاها اطلاعاتی همچون نام محصولات، کد آنها، وضعیت موجودی و قیمت آن وجود دارد. فرم فروش امکانات بسیار گستردهای دارد که با کمی کار کردن با آن، میتوانید خیلی ساده نکات مهم را بیاموزید.
دستهبندیهای مقالات با دکمههای خاکستری رنگ زیر که فعلا غیرفعال هستند و به تدریج برای بخش مقالات پارسیک اضافه و در همین بخش در دسترس قرار خواهند گرفت.
درحال حاضر بخش خدمات حسابداری پارسیک حساب فقط از طریق تماس با شمارههای ثابت شرکت و واحد پشتیبانی انجام میشود؛
ثبت درخواست خدمات از طریق سایت (دکمههای خاکستری رنگ زیر که فعلا غیرفعال هستند) به تدریج برای محصولات پارسیک اضافه و در همین بخش در دسترس قرار خواهند گرفت.
حسابداری پخش مویرگی
پارسیک حساب
حسابداری فروشگاهی
پارسیک حساب
حسابداری شرکتی و مالی
مالی و پیمانکاری پارسیک
درحال حاضر بخش و دستهبندیهای اخبار غیرفعال هستند و تدریجا به این بخش اضافه و در همینجا در دسترس قرار خواهند گرفت.
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
این بخش به جهت انتشار آخرین و بهروزترین اخبار درباره حوزه و صنعت
پخش مویرگی در وبسایت رسمی پارسیک حساب بهزودی راهاندازی و از
طریق همین قسمت در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
باتشکر از توجه شما کاربران عزیز
ادمینهای سایت پارسیک حساب :)
گروه نرم افزاری پارسیک، از سال ۱۳۸۷ با همکاری گروهی از کارشناسان با تجربه نرمافزار و حسابداری، رسالت خود را آغاز نموده و از شروع کار سعی در استفاده از تکنولوژی اطلاعات، جهت بهرهوری و بهینهسازی سیستمهای مالی و اداری مشاغل مختلف داشته است.
شرکت پارسیک، تا به حال چندین محصول به سراسر ایران و تعدادی از کشورهای فارسی، عربی و انگلیسی زبان صادر نموده است و توانسته با تکنولوژی روز دنیا به ارائه خدمات مالی و نرم افزاری در سطح بین المللی اقدام نماید.
تهران، جردن، ابتدای والینژاد، پلاک ۳، واحد ۵
شنبه تا چهارشنبه: ۸ الی ۲۰۳۰
پنجشنبه: ۸ الی ۱۵
جمعه و روزهای تعطیل: ۹ الی ۱۴ (کارهای ضروری)
بازاریابی، فروش (داخلی ۱) و پشتیبانی (داخلی ۲)
خط ثابت یک:
خط ثابت دو:
روبیکا – ایتا – تلگرام – واتسآپ
گروه نرمافزار پارسیک از سال ۱۳۸۷ ابتدا با برند والد خود یعنی زمرد کار خود را در این زمینه آغاز و تا به امروز بیش از ۱۵ سال است که به صورت تخصصی فعالیت میکند.
نرمافزارهای حسابداری پارسیک با زبان برنامه نویسی «NET.» توسعه داده شدهاند و برای دیتابیس آنها نیز از «SQL» استفاده شده است.
قیمت نرمافزارها کاملا بستگی به نیازها، نوع فعالیت و میزان گستردگی کسبوکار شما دارد، از طرفی به دلیل عدم محدودیت فنی توسط کارشناسان برنامهنویسی ما برای توسعهی قابلیتهای اختصاصی و انحصاری متناسب با شرایط کاری شما در پارسیک؛
نیاز به داریم که با ما تماس بگیرید تا علاوه بر افتخار آشنایی با شما، برای تهیه مناسبترین ابزار به منظور رفع همه دغدغههای حسابداریِ کسبوکارتان، توسط کارشناسان پارسیک مشاوره اختصاصی رایگان دریافت کنید.